5 tips voor minder pijnlijke voeten en rug!

Ik ben echt een fan van hoge hakken. Of ze nu lief, kleurig of porno zijn er moet een flinke lengte aan zitten en ze moeten natuurlijk lekker zitten en lopen. Dat is iets wat ik geleerd heb door de jaren heen, ze moeten lekker zitten. Ik kocht eerder wel eens hakken die niet lekker zaten maar ow zo mooi waren, nou die droeg ik dan mooi niet en bleven ze staan in de kast.
Op hoge hakken moet je leren lopen en daarbij komt natuurlijk dat iedereen weet dat het een aanslag is voor je lichaam. Daarom schreef Heel Fashion er de volgende blog over die ik met jullie mocht delen, 5 tips voor minder pijnlijke voeten en rug!.

Gastblog van Heel Fashion:
5 tips voor minder pijnlijke voeten en rug!

In bijna elke kast van vrouwen staat wel een paar Killer Heels. Natuurlijk voel je je met deze beenverlengende heels erg sexy, maar ze zijn ook een aanslag op je lichaam.

Pijnlijke achilles
Het dagelijks dragen van hoge hakken verkort je achillespees en heeft gevolgen voor hoe je loopt. Het veroorzaakt ook nog eens overbelasting op je kuitspier waardoor het harder moet werken.
Dit geeft een toenemend risico op letsel.

Niet-zo -leuke Bunions

Een bunion is een knobbel op het gewricht van de grote teen. Terwijl de hakken niet noodzakelijk eeltknobbels veroorzaken, kunnen ze dit wel verergeren. De Bunions kunnen erg pijnlijk worden en schoenen zullen
hierdoor ook minder goed passen.

Verkeerde houding
De constante voorwaartse druk, gecreëerd door hoge hakken, veroorzaakt een verkeerde uitlijning met je rug en heupen. Combineer dit met hangen aan uw bureau de hele dag en je bent rechtstreeks op weg naar Rugpijn City.

Lelijke Voeten
Hoe hoger de hak, hoe meer druk er gelegd wordt op de bal van je voet die hamertenen en blaren kunnen veroorzaken. Daarbij geeft extra hak hoogte een groter risico op struikelen waarbij je de enkel goed kunt verstuiken.

Nu dat alles is gezegd is de kans groot dat je niet van plan bent afstand te doen van je killer heels dus hebben wij een top vijf tips opgesteld om de negatieve gevolgen de strijd aan te gaan.

Geef me een T: Ga op een kussen staan met je rechtervoet . Spreid je armen uit naar de zijkanten op schouderhoogte . Leun naar voren vanuit je heupen , en strek je linkerbeen naar achteren . ( Je lichaam moet een ” T. ” vormen) Houd deze positie 30 seconden, heerhaal dit dan voor de andere kant.

Koopavond:
Koop je nieuwe heels op koopavond (einde van de dag) als je voeten het grootste zijn om te voorkomen dat je ze te klein koopt. (wij weten dat je de heels toch zal dragen ook al zitten ze voor geen meter).

Hoe dikker hoe beter: Koop het liefste een wat dikkere hak deze zorgt voor meer stabiliteit en verminderd de hoeveelheid druk op de bal van je voet.

Variatie: Wissel vaak met dragen van hakken, laarzen en sneakers. Constante verandering maakt dat je lichaam zich voortdurend moet aanpassen, dit helpt om overbelasting van je spieren te voorkomen.

Oefening: Ga met de hakken van je voet op de laatste trede staan van de trap om zo de lengte van je spieren en de bloedsomloop te stimuleren.

-x-
Heel Fashion en Marit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


− twee = 3

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>